::CuM Se CrEaZa Un PluGiN::
Pagina 1 din 1
::CuM Se CrEaZa Un PluGiN::
Inceputul de baza in crearea unui Plugin
Ok
, in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea
un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu
ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum .
Plugin-urile , dupa cum
cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din
public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam
public-uri) .
Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in
.sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad
(Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este
bine sa invatati asa) .
Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea
? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor
fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx
:
CODE
#include <amxmodx>
Lista de include-uri
poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre
alte include-uri .
Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public
specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam
:
CODE
public plugin_init()
{
}
Intre
cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste
acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului
public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public ,
dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin("Numele
Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a
include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea
:
CODE
#include <amxmodx>
public
plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune",
"autor")
}
Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea
register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel
spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un
Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) !
Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul
Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam
doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste
comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea
:
CODE
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj
care apare cand dai amx_help")
La "accesul de admin" , putem pune
:
CODE
ADMIN_RESERVATION
ADMIN_IMMUNITY
ADMIN_KICK
ADMIN_BAN
ADMIN_SLAY
ADMIN_MAP
ADMIN_CVAR
ADMIN_CFG
ADMIN_CHAT
ADMIN_VOTE
ADMIN_PASSWORD
ADMIN_RCON
ADMIN_LEVEL_A
ADMIN_LEVEL_B
ADMIN_LEVEL_C
ADMIN_LEVEL_D
ADMIN_LEVEL_E
ADMIN_LEVEL_F
ADMIN_LEVEL_G
ADMIN_LEVEL_H
Deci
, adaugam in .sma
:
CODE
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a
snapshot to selected player")
La comanda amx_ss , se va executa
public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in
acces .
Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam
:
CODE
public admin_ss(id)
{
}
Dupa cum
vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care
va fi executata comanda .
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul
public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu ,
daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si }
urmatoarea functie :
CODE
client_cmd(id,
"snapshot")
Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei
comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot
reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul .
Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :
CODE
#include
<amxmodx>
public
plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune",
"autor")
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a
snapshot to the specified Player .")
}
public
admin_ss(id)
{
client_cmd(id,
"snapshot")
}
Salvam fisierul , apoi il compilam AICI , dupa
care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss <Player> , i se va
face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati
urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .
Ok
, in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea
un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu
ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum .
Plugin-urile , dupa cum
cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din
public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam
public-uri) .
Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in
.sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad
(Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este
bine sa invatati asa) .
Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea
? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor
fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx
:
CODE
#include <amxmodx>
Lista de include-uri
poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre
alte include-uri .
Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public
specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam
:
CODE
public plugin_init()
{
}
Intre
cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului respectiv . Aceste
acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei anumite parti / a intregului
public . Mai tarziu vom invata si partea cu mai multe parti ale unui public ,
dar deocamdata lasam asa . Intre paranteze , adaugam register_plugin("Numele
Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a
include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea
:
CODE
#include <amxmodx>
public
plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune",
"autor")
}
Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea
register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel
spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un
Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) !
Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul
Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam
doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste
comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea
:
CODE
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj
care apare cand dai amx_help")
La "accesul de admin" , putem pune
:
CODE
ADMIN_RESERVATION
ADMIN_IMMUNITY
ADMIN_KICK
ADMIN_BAN
ADMIN_SLAY
ADMIN_MAP
ADMIN_CVAR
ADMIN_CFG
ADMIN_CHAT
ADMIN_VOTE
ADMIN_PASSWORD
ADMIN_RCON
ADMIN_LEVEL_A
ADMIN_LEVEL_B
ADMIN_LEVEL_C
ADMIN_LEVEL_D
ADMIN_LEVEL_E
ADMIN_LEVEL_F
ADMIN_LEVEL_G
ADMIN_LEVEL_H
Deci
, adaugam in .sma
:
CODE
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a
snapshot to selected player")
La comanda amx_ss , se va executa
public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in
acces .
Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam
:
CODE
public admin_ss(id)
{
}
Dupa cum
vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care
va fi executata comanda .
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul
public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu ,
daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si }
urmatoarea functie :
CODE
client_cmd(id,
"snapshot")
Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei
comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot
reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul .
Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :
CODE
#include
<amxmodx>
public
plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune",
"autor")
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a
snapshot to the specified Player .")
}
public
admin_ss(id)
{
client_cmd(id,
"snapshot")
}
Salvam fisierul , apoi il compilam AICI , dupa
care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss <Player> , i se va
face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati
urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum